فرمول های ریاضی را در تلفن همراه خود داشته باشید

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ اگر دانش آموز یا دانشجو رشته ی ریاضی هستید، دریچه پیشنهاد می کند حتما این نرم افزار MathPro mathematics all levels را دانلود و بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید. در این نرم افزار تمامی فرمول های درس ریاضی گنجانده شده است و گوشی شما می تواند مانند یک معلم ریاضی در حل تمارین و آموزش ریاضی عمل کند. در این برنامه فرمول های محاسباتی ماتریس، لگاریتم و حل معادله، توابع مثلثاتی، ترکیبات، چند جمله ای ها و ... وجود دارد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: پشتیبانی از زبان های زنده دنیا، رابط کاربری آموزشی و زیبا، محیط سه بعدی و ... اشاره کرد. اگر در حل مسائل ریاضی مشکل دارید می توانید با مراجعه به این منبع معتبر مشکلات خود را بر طرف سازید.
ادامه مطلب ...

وسیله‌ی آشپزی مخصوص ریاضیدان‌ها + عکس

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از افراد به ویژه افرادی که در کار آشپزی دقت و وسواس فراوان دارند در هنگام برش قطعات مختلف میوه‌ها، گوشت و سبزیجات دچار وسواس می‌شوند.

گفتنی است: عدم متقارن بودن اندازه برش قطعات مختلف غذا می‌تواند ظاهر و کیفیت غذا را به خطر بیاندازد.


بر همین اساس یک شرکت در زمینه تولید محصولات آشپزخانه یک تخته برش منحصر بفرد تولید کرده که بر روی آن تخته مقیاس‌ها و اندازه‌های متری مختلف در واحد‌های اینچ و سانتی‌متر و همینطور انواع زوایای هندسی وجود دارد و کاربر در هنگام کار می‌تواند با خیال راحت قطعات یکسان از مواد مختلف را برش بزند.

این تخته همچنین امکان برش زدن‌های فنی و پیچیده مواد غذایی مختلف را برای آشپز فراهم می‌کند.

ریاضیدان‌ها برای رانندگی در برف و باران فرمول ساختند + تصاویر

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، ‌ کشور انگلستان یکی از پربارش‌ترین کشور‌ها در دنیا است.

گفتنی‌ است، بارش‌های سیل آسا در این کشور و به‌ویژه شهر لندن به‌طور متوسط باعث تأخیر و به‌هم خوردن برنامه‌های افراد و ترافیک شهری می‌شود.




بررسی‌ها نشان می‌دهد، دانشمندان یک فرمول منحصر بفرد برای پیش‌بینی میزان زمان اثرگذاری بارش باران و آب و هوای متغییر بر ترافیک و زمان رفت و آمد افراد تولید کرده‌اند.

دانشمندان امیدوارهستند با استفاده از این فرمول افراد بهتر بتوانند در هنگام باران وقت کاری و ترافیکی خود را تنظیم نمایند.

دانشمندان انواع تغییرات آب و هوایی را بررسی کرده و دریافته‌اند که بارش سنگین برف می‌تواند باعث تأخیر و اضافه‌شدن زمان سفر به میزان 11.4 درصد، ‌ بارش برف سبک 7.6 درصد، باران سبک 2.1 درصد، باران متوسط 3.8 درصد و باران شدید ۶درصد می‌تواند سبب افزایش طول سفر افراد شود.

دانشمندان دریافته‌اند که در برف سنگین میزان زمان کندی سفر با ماشین شخصی می‌تواند بین ۸۰ تا ۹۵ دقیقه افزایش یابد.

کار‌شناسان آب و هوا درنظر دارند که امکانات ویژه‌ای مخصوص مسافرت در آب و هواهای مختلف برای مردم و مسافران ایجاد نمایند.