انا لله و انا الیه راجعون

انا لله و انا الیه راجعون 

 

 با کمال تاسف و تاثر درگذشت استاد ارجمند غلامعلی فرشادی از مولفین کتب حساب  دیفرانسیل و انتگرال و عضو محترم شورای برنامه ریزی درسی ریاضی دفتر تالیف کتاب های درسی به خانواده محترم ایشان و جامعه معلمین ریاضی کشور تسلیت عرض می نماییم. روحش شاد و یادش گرامی باد .

راه حل مساله ۱۸ صفحه ۸۷ کتاب دیفرانسیل

راه حل مساله ۱۸ صفحه ۸۷ کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال  چاپ ۱۳۹۲
 

 

  

 

 

در ویرایش دوم کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال جدید التالیف (چاپ ۱۳۹۲) در قسمت مسائل مربوط به محاسبه حدود مساله ای به مسائل قبلی اضافه شده است (مساله ۱۸ صفحه ۸۷) ، که اکثر دانش آموزان آن را به کمک حد در بی نهایت حل می کنند، اما منظور کتاب استفاده از قضیه فشردگی است که در صفحه ۷۵ کتاب مطرح شده است.

راه حل این مساله (با استفاده از قضیه فشردگی) که توسط همکار گرامیمان جناب آقای سعید ابوطالبی دبیر ریاضی منطقه فارسان استان چهارمحال و بختیاری (مدرس دوره ضمن خدمت کتاب دیفرانسیل جدیدالتالیف) تهیه و به سایت ریاضی سرا ارسال شده است را در ادامه دانلود نمایید. 

 

منبع: http://riazisara.ir  

مجموعه نکات طبقه بندی شده ی کتاب ریاضیات گسسته

مجموعه نکات طبقه بندی شده ی کتاب ریاضیات گسسته سال چهارم ریاضی

 تدوین از محمد شعرباف   

 

 

حل مسائل ریاضی را به نرم افزار Bagatrix Solved بسپارید

 شاید حل مسائل ریاضی هم برای شما کار بسیار سختی است، نرم افزار Bagatrix Solved مانند یک معلم حرفه ای عمل می کند، یعنی می تواند تمامی مسائل مورد نظر شما را با روش های منطقی حل کند. فقط کافی است وارد نرم افزار شوید و سوال مورد نظرتان را به برنامه دهید، تا جواب صحیح را به شما دهد. دانش آموزان زیادی در سراسر دنیا از این نرم افزار استفاده می کنند. تکنولوژی پیشرفته ی حل مسئله، ارائه توضیح و فرمول مسائل، پاسخ سریع به سوالات و ... از ویژگی های این نرم افزار هستند. 
 

 
ورژن: Bagatrix Solved 2013 v3.0.6.4
حجم نرم افزار: 10.5 مگابایت
 

بارم بندی کتابهای درسی دوره متوسطه نظری در سال تحصیلی 93-1392


بخشنامه مستند سازی شده شماره 19693/1/101 مورخ 2/9/92 در خصوص بارم بندی (پیشنهادی ) کتابهای درسی دوره متوسطه نظری جهت استفاده در سال تحصیلی 93-1392 از فایل ضمیمه قابل دریافت می باشد.