کتاب های علوم وریاضی گروه کم توان ذهنی تغییر می کند

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:  

کتاب های علوم وریاضی گروه کم توان ذهنی تغییر می کند/توزیع بیش از یک میلیون کتاب درسی وراهنمای تدریس معلم


مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه تالیف کتاب های جدید کودکان و دانش آموزان استثنایی در دست انجام است،گفت: کتاب های علوم پایه اول و ریاضی پایه های اول تا سوم ابتدایی گروه کم توان ذهنی تغییر می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، مجید هداوند با اشاره به اینکه تعداد 110 هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون جلدکتاب درسی و راهنمای تدریس معلم در بین مدارس استثنایی کشور توزیع شد.

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با اشاره به گروه های مختلف استثنایی تحت پوشش سازمان اضافه کرد: از این تعداد کتاب، 9 عنوان مربوط به دوره آمادگی مقدماتی و تکمیلی ، 38 عنوان مربوط به گروه کم توان ذهنی و چند معلولیتی دوره ابتدایی ،25 عنوان مربوط به گروه راهنمایی پیش حرفه ای و 54 عنوان مربوط به دوه متوسطه حرفه ای است.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد 5 هزار و 463 جلدکتاب درشت خط نیمه بینایان در 23 عنوان درپایه های اول تا ششم دبستان در کشور توزیع شد وگفت: تعداد 52 هزار جلدکتاب بریل نیز برای دانش آموزان نابینای دوره های ابتدایی،راهنمایی،دبیرستان،پیش حرفه ای وکم توان ذهنی پس از مناسب سازی و چاپ در مشهد و تهران دراختیار دانش آموزان کشور قرار گرفت.

مدیر کل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: در گروه نابینایان 23 عنوان که شامل 40 جلد کتاب بود نیاز به تغییر یا تالیف جدید ویا مناسب سازی داشت که در این زمینه نیز اقدامات لازم برای سال تحصیلی انجام شد.

هداوند تصریح کرد:سال گذشته تمام کتاب های آمادگی گروه کم توان ذهنی تغییرکرد و حدود 54 هزارجلد کتاب برای دوره های آمادگی مقدماتی و تکمیلی در کشور توزیع شد.

وی همچنین از تالیف کتاب های روش تدریس برای معلمان خبرداد وگفت:3 عنوان مربوط به گروه ناشنوا، 27عنوان مربوط به دوره راهنمایی پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای و 9 عنوان مربوط به گروه کم توان ذهنی است.

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: فرایند مناسب سازی و آماده سازی کتاب های درسی با عنوان های گوناگون برای گروه های مختلف آموزش استثنایی ،برنامه ریزی و نقش مهمی در آموزش و پرورش استثنایی دارد تا بتواند چاپ و توزیع یک میلیون کتاب درسی و راهنمای تدریس معلمان ویژه کودکان و دانش آموزان استثنایی را مدیریت و هدایت کند.

وی با اشاره به اجرای سیستم تحصیلی 3-3-6 در آموزش و پرورش اضافه کرد: در این زمینه نیز کتاب های جدید تالیف شد و برای مناسب سازی کتب باقی مانده کارشناسی های لازم در حال انجام است.

هداوند با بیان اینکه سال گذشته برخی از کتاب های درسی دانش آموزان استثنایی به صورت الکترونیکی نیز تولید شدگفت:تمام کتاب های درسی دوره ابتدایی گروه کم توان ذهنی ،دوره راهنمایی پیش حرفه ای و ومتوسطه حرفه ای به صورت الکترونیکی با قابلیت ورق زدن در سایت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور قابل مشاهده و دانلود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد