توسعه یک مدل ریاضی برای انتقال جرم در فرآیند جداسازی غشایی

یک پژوهشگر کشورمان موفق به توسعه یک مدل ریاضی برای انتقال جرم در فرآیند جداسازی غشایی شد.

سعید شیرازیان که این مدل‌سازی ریاضی را به عنوان بخشی از پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری خود انجام داده است در گفت‌گو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: در این طرح با توسعه مدل‌های انتقال جرم حاکم بر فرآیند جداسازی غشایی، با استفاده از معادلات ریاضی که پایه در معادلات پیوستگی و بقا در مهندسی شیمی دارند، رفتار جداسازی مایعات و گازها در فرآیندهای مختلف جداسازی، پیش‌بینی شد.  

 

ادامه مطلب ...

عناوین کتاب های درسی جدید التألیف اول متوسطه در سال تحصیلی آتی

 عناوین کتاب های درسی جدید التألیف پایه اول متوسطه در سال تحصیلی آتی اعلام شد

 

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از تألیف 5 جلد کتاب جدید پایه اول متوسطه در سال تحصیلی 93-92 خبر داد .

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به سال تحصیلی 93-92 به عنوان دومین سال استقرار نظام جدید آموزشی گفت : بر اساس سیاست برنامه درسی ملی ، بسته آموزشی ویژه دانش آموزان و معلمان همراه با کتاب های درسی جدید تألیف تولید و ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به 5 عنوان  کتاب جدید التألیف پایه اول متوسطه در سال تحصیلی آینده اعلام کرد : کتاب های عربی ، زبان خارجه ، کار و کارآفرینی ، آداب و مهارت های زندگی و مطالعات  اجتماعی  از جمله کتاب های جدید التألیف پایه اول متوسطه برای سال تحصیلی  93-92 است .

معاون پژوهشی  وزیر آموزش وپرورش ادامه داد : کتاب مطالعات  اجتماعی  تلفیقی از دروس تاریخ، جغرافی و علوم اجتماعی است که ویژه پایه اول متوسطه تألیف شده است.

وی اضافه کرد : علاوه بر کتاب های جدید التألیف  ، محتوای کتاب های آموزشی موجود دوره های مختلف تحصیلی طی پنج سال آینده براساس برنامه درسی ملی ، بازنگری ، اصلاح و بهسازی خواهد شد.

·        کتاب های پایه سوم ابتدایی در سال تحصیلی آتی جدید التألیف خواهند بود

معاون پژوهشی وزیر آموزش وپرورش از جدید التألیف بودن محتوای آموزشی کتاب های درسی پایه سوم ابتدایی در سال تحصیلی 93-92 خبر داد .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان تصریح کرد : با توجه به شرایط تحولی یکسری آموزش های ضمن خدمت برای آموزش به  بیش از 200 هزار معلم پایه سوم ابتدایی و دبیر پایه اول متوسطه  پیش از آغاز سال تحصیلی 93-92 پیش بینی شده است و در این امر مهم آموزش 10 هزار مدرس میانی در دستورکار برنامه آموزشی این وزارتخانه گنجانده شده است .

براساس گفته معاون پژوهشی وزیر آموزش وپرورش، مدرسان میانی افرادی هستندکه با داشتن صلاحیت های علمی و تجربی برای آموزش نحوه تدریس کتاب های جدید التألیف به معلمان پایه های سوم ابتدایی و اول متوسطه کشور در یک دوره  آموزشی با هدایت مولفان و برنامه ریزان کتاب های درسی شرکت خواهند کرد.

نمونه امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان

 


نمونه امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان


ریاضی3 انسانی نهایی ریاضی3 تجربی نهایی هندسه 2 نهایی جبر نهایی حسابان نهایی
ازخرداد 89 نهایی شده است
 
 
 
 
 
 
 
 
 
جواب-خرداد 86 -سوال
جواب-خرداد 86 -سوال
جواب-خرداد 86 -سوال
جواب-خرداد 86 -سوال
 
 
 
جواب-خرداد 87 -سوال
جواب-خرداد 87 -سوال
جواب-خرداد 87 -سوال
جواب-خرداد 87 -سوال
 
جواب-شهریور 87 -سوال
جواب-شهریور 87 -سوال
جواب-شهریور 87 -سوال
جواب-شهریور 87 -سوال
 
 
جواب-خرداد 88 -سوال
جواب-خرداد 88 -سوال
جواب-خرداد 88 -سوال
جواب-خرداد 88 -سوال
 
جواب-شهریور 88 -سوال
جواب-شهریور 88 -سوال
جواب-شهریور 88 -سوال
جواب-شهریور 88 -سوال

جواب-خرداد 89 -سوال
جواب-خرداد 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
خرداد90 خرداد90 خرداد90 خرداد 90 خرداد 90
جواب-ش 90-سوال جواب-ش 90-سوال جواب-ش 90-سوال جواب-ش 90-سوال جواب-ش 90-سوال

سوال -پاسخدی 90

سوال -پاسخدی 90

سوال -پاسخدی 90

سوال -پاسخ دی 90

سوال -پاسخدی 90

جواب-خرداد91-سوال جواب-خرداد91-سوال جواب-خرداد91-سوال جواب- خرداد91-سوال جواب-خرداد91-سوال
دی 91 دی 91 دی 91 دی 91 دی 91

 

 منبع: موسسه رسای توس

جزوه مختصر حسابان مخصوص امتحان نهایی فصل 1و 2

این جزوات ، فصول مختلف حسابان را به صورت مختصر در خود دارند. و حاوی تمام مطالب  

 

مورد نیاز برای امتحان نهایی می باشد  کاری از آقای مهدی جعفری کیا  

 

دانلود فصل اول ، محاسبات جبری و معادلات و نامعادلات 

دانلود : لینک مستقیم | پرشین گیگ 

  

دانلود جزوه مختصر حسابان مخصوص امتحان نهایی -فصل دوم ، مبحث تابع 

دانلود : لینک مستقیم | پرشین گیگ 

رمز فایل : www.konkur.in

منبع : سایت کنکور

 

جزوه مختصر جبر و احتمال برای آمادگی و سهولت یادگیری دانش آموزان

درسنامه های آموزشی و سوالات موضوعی و طبقه بندی شده

فصل اول و دوم کاری ازاستاد مهدی جعفری کیا

 

شامل موضوعات : استدلال ریاضی – درک شهودی – استدلال تمثیلی یا قیاثی -  استدلال استقرایی -  استدلال ریاضی -  استدلال استنجاجی – قضیه کلی – مثال نقض – قضیه شرطی – اثبات بازگشتی – برهان خلف – اصل لانه کبوتری – مجموعه ضرب دکارتی و رابطه - مجموعه – زیرمجموعه - مجموعه توانی – جبر مجموعه ها – حاصل ضرب دکارتی – افراز یک مجموعه – رابطه هم ارزی   

 

دانلود : لینک مستقیم ‍| پرشین گیگ       

رمز فایل : www.konkur.in  

حجم : ۲٫۵۵ مگابایت  

منبع : سایت کنکور

 

موفقیت ریاضیدانان ایرانی در حل یک مساله باز جبر پس از 80 سال

نتایج رساله دکتری دانش‌آموخته ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان در پاسخگویی به یک مساله باز ریاضی در زمینه جبر ناجابجایی در رده‌ای بسیار وسیع در قالب پنج مقاله علمی در مجلات و یکی از کتاب‌های معتبر بین‌المللی ارائه شد.  

 

 

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، این تحقیقات بر اساس رساله دکتری علی مرادزاده دهکردی، دانش آموخته رشته ریاضی محض گرایش جبر دانشگاه صنعتی اصفهان و با راهنمایی دکتر محمود بهبودی و مشاوره دکتر عاطفه قربانی از اعضای هیات علمی دانشکده ریاضی این دانشگاه در یک کتاب به تألیف دانشمندان برتر ریاضی جهان و چهار مجله معتبر بین‌المللی منتشر شده است.

دکتر محمود بهبودی عضو هیات علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان - با اشاره به نتایج ارزشمند رساله دکتری این دانش‌آموخته ریاضی افزود: از رساله دکتر علی مرادزاده دهکردی با عنوان «حلقه‌های کوته چپ و مدل‌های C-تصویری محض» که در شهریور ماه گذشته دفاع شد تاکنون پنج مقاله ژورنال و دو مقاله کنفرانسی چاپ و پذیرش شده و یک مقاله دیگر نیز در دست داوری است.

وی با اشاره به پاسخگویی یکی از مقالات استخراج شده از این رساله به یک مساله باز ریاضی در زمینه جبر پس از 80 سال تصریح کرد: این مقاله که با همکاری سید حسین شجاعی، دیگر دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی اصفهان نوشته شده است، مساله باز ریاضی قدیمی منسوب به ریاضی‌دانان مشهورکوته، کوهن و کاپلانسکی تحت عنوان «کدام حلقه‌های ناجابجایی هستند که هر مدل روی آنها حاصل جمع مستقیمی از مدل‌های دوری است؟» که از سال 1935 تاکنون بدون پاسخ مانده بود را در کلاس بسیار بزرگی از حلقه‌ها نظیر حلقه‌هایی که هر خودتوان آنها مرکزی هستند جواب داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: نتایج این مقاله ارزشمند ضمن پذیرش در مجله معتبر "Proceedings of the American Mathematical Society" از مجلات انجمن ریاضی امریکا در سال 2011 به عنوان یک فصل کامل از کتاب ارزشمند "Cyclic Modules and the Structure of Rings " توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد انگلیس در سال 2012 به چاپ رسیده است.

بهبودی به سایر مقالات استخراج شده از رساله دکتر مرادزاده دهکردی اشاره و تصریح کرد: انتشار دیگر مقاله به دست آمده از این رساله در مجله معتبرJournal of Algebra درسال 2011، کسب جایگاه سوم پربازدیدترین مقالات در سه ماهه نخست انتشار این مجله و جایگاه نهم در میان 25 مقاله پربازدید سال از دیگر افتخارات کسب شده بر مبنای این رساله دکتری است.

وی در پایان اضافه کرد: از رساله ارزشمند دکتر علی مرادزاده دهکردی سه مقاله مهم دیگر نیز در مجلات معتبر" Comm. Algebra" و "Arch. Math" منتشر یا پذیرش شده است.  

 

منبع: ایسنا

برنامه امتحانات نهایی خرداد 1392

برنامه امتحانات نهایی

  سال سوم متوسطه سالی واحد (روزانه)

ونیم سالی -  واحدی(بزرگسالان) و داوطلبان آزاد

رشته های نظری ، فنی و حرفه‌ای

 و

 پیش دانشگاهی(روزانه - بزرگسالان - داوطلبان آزاد)

 در

نوبت امتحانی

 خرداد ماه سال‌تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱

برای دریافت برنامه بر روی لینک ذیل  کلیک و دریافت نمایید .   

برنامه امتحانات خرداد ماه ۱۳۹۲  

 

منبع: مرکز سنجش وزرت آموزش وپرورش